Podobno
se je dogajalo v Sloveniji, ko je potekala razprava glede obrezovanja
dečkov. Varuhinja človekovih pravic je sprejela stališče,
da obrezovanje iz nemedicinskih razlogov predstavlja protipraven
poseg v otrokovo telo, kar pomeni tudi kršitev pravice do telesne
nedotakljivosti. Pravi še, da pravica do verske svobode ne more
upravičevati posega v pravico do telesne integritete drugega, zato
je obrezovanje otrok dopustno le z otrokovim soglasjem, praviloma po
15. letu starosti.
Na to mnenje so se
odzvale tudi judovska in islamska skupnost ter katoliška cerkev.
Prva poudarja,
da
je
obrezovanje
dečkov
pomemben
del
izražanja
judovske
vere,
islamska
skupnost
meni,
da
je
varuhovo
stališče
kršitev
verske
pravice
muslimanov.
Po
mnenju
katoliške
cerkve
je
stališče
varuhinje
v
nasprotju
z
zakonodajo
in
pomeni
kršitev
človekovih
pravic,
predvsem
verske
svobode,
zaradi
česar
izraža
podporo
judom
in
muslimanom.
Rezultat obrezovanja
je, da otrok izgubi del svojega telesa. Njegovo telo ni več takšno,
kot je bilo prej, saj mu manjka del. Ali ni telo zato iznakaženo oz.
poškodovano? Ker k temu posegu v večini primerov otroci ne dajo
soglasja, pomeni to hud poseg v njihovo telesno, lahko pa tudi v
duševno nedotakljivost, odvisno od tega, kako bo otrok to doživljal
kasneje.
Nerazumljivo je, da
takšno krvavo prakso prakticirajo nekatere verske skupnosti. Te
otroke očitno smatrajo za svojo „last“ in menijo, da lahko z
njimi delajo, kar hočejo, tudi da jim odvzamejo del telesa. Otroci
so tako objekt verske prakse svojih staršev oz. verske skupnosti, v
kateri so starši. Nerazumljivo je tudi, da starši svojemu otroku,
za katerega večinoma trdijo, da ga ljubijo, odvzamejo del telesa in
ga s tem zaznamujejo! Kje je tu ljubezen, če poškoduješ oz.
iznakaziš lastnega otroka? Kakšna vera je to, ki zahteva, da se
otroku odvzame del telesa, ki ima svojo funkcijo, sicer ga sploh ne
bi bilo? Kakšen bog je to, ki to zahteva oz. dopušča? Ali ima
lahko takšen bog „domovinsko pravico“ v Sloveniji in drugod, če
poziva k iznakaženju otrok in kršenju najelementarnejše otrokove
pravice, pravice do telesne nedotakljivosti? Ali je obrezovanje del
vere, ali pa nevera, ki ima lahko hude posledice za otroka?
Cerkev pravi, da je
obrezovanje del verske svobode. Kakšna svoboda je to, če namerno
iznakaziš oz. poškoduješ lastnega otroka? Prakticirati lastno
versko »svobodo« oz. prakso na telesu drugega človeka, ki se temu
niti upreti ne more in ga pri tem celo iznakaziti, ne more imeti z
Bogom nobene zveze. Lahko pa jo seveda ima s cerkvenim bogom
podzemlja!
Pri vprašanju otrok so
katoliki, judi in muslimani podobnega mnenja: otroka si lastijo in mu
ne priznavajo njegovih osnovnih pravic, npr. pravice do svobode
vesti, telesne in duševne celovitosti … Kako dolgo še bosta
tradicija in nevera nad svobodo vesti in duševno ter telesno
integriteto otrok? Kje je država, ki mora poskrbeti za koristi
otrok?
Ni komentarjev:
Objavite komentar