Stališče cerkve o odgovornosti je zelo zanimivo. Ne samo zanimivo, temveč tudi zelo dvolično.
Cerkev namreč trdi, da krščenec pripada njej, saj v Katekizmu katoliške Cerkve, (št. 1213 in naslednje, str. 331-345) piše:
- Krst ne očisti človeka le vseh grehov, marveč tudi napravi iz novokrščenca novo stvar (...).
- Ko je krščenec postal ud Cerkve, ne pripada več sam sebi, temveč tistemu, ki je umrl in vstal za nas. Od tedaj naprej je poklican k temu, da se podreja drugim, da jim služi v občestvu Cerkve, da je cerkvenim predstojnikom poslušen ter jih uboga in da jih upošteva s spoštovanjem in ljubeznijo. Kakor je krst za krščenca vir odgovornosti in dolžnosti, tako mu daje tudi pravice v Cerkvi (...).
- Tisti, ki so s krstom prerojeni v božje otroke, so dolžni pred ljudmi izpovedovati vero, ki so jo po Cerkvi prejeli od Boga, in se udeleževati apostolske ter misijonske dejavnosti božjega ljudstva.
Še nekaj
nadaljnjih dolžnosti krščencev iz zakonika cerkvenega prava:
- S samim svojim načinom delovanja so dolžni ohranjati občestvo s Cerkvijo in naj zato zelo vestno izpolnjujejo dolžnosti, ki jih imajo tako do vesoljne kakor tudi do delne Cerkve, kateri po pravnih predpisih pripadajo (kanon 209).
- Po svoji zmožnosti morajo sveto živeti in z vsemi močmi prispevati k rasti in nenehnemu posvečevanju Cerkve (kanon 210).
- Prizadevati si, da se bo božje oznanilo odrešenja bolj in bolj širilo med vse ljudi vseh časov po vseh krajih zemlje (kanon 211).
- V zavesti svoje odgovornosti so verniki dolžni izkazovati krščansko pokorščino temu, kar posvečeni pastirji, ki predstavljajo Kristusa, kot učitelji vere razlagajo ali kot voditelji Cerkve določajo (kanon 212).
Krščenec
torej pripada cerkvi na totalen način. Seveda to velja tudi za
duhovnika, saj je tudi on krščenec. Krščenec, seveda tudi
duhovnik, nima več svobodne volje, saj v celoti pripada cerkvi in
mora širiti in braniti njen nauk. Je v neki vrsti sužnjelastniškega
razmerja, še posebej, če se upošteva še dejstvo, da iz katoliške
cerkve v bistvu ni mogoč izstop (samo formalen). Iz tega bi se lahko
potegnil zaključek, da za krščenca odgovarja njegova cerkev, saj
je njen »delavec«, ki sploh nima svobode ravnanja, temveč mora v
celoti delovati po navodilih predstojnikov oz. po katoliški veri. To
še v večji meri velja za duhovnika, ki je še v tesnejšem razmerju
do svoje cerkve. Zato tudi za duhovnika odgovarja njegova cerkev.
Odgovarja seveda tudi za njegova hudodelstva. Da katoliška cerkev
odgovarja za zla dela svojih duhovnikov, je pred kratkim odločilo
tudi pritožbeno sodišče v Portsmouthu. Navedlo je, da je odnos
škofa in duhovnika podoben delovnem razmerju oz. razmerju šef –
zaposleni, predmet sodnega postopka pa je bila spolna zloraba
duhovnika.
Katoliška
cerkev v svojem nauku govori o zadoščevanju. (Katekizem katoliške
Cerkve, št. 1459, str. 386) Krivico je potrebno popraviti, pravi
cerkev, saj to zahteva že preprosta pravičnost. Potrebno je
povrniti ukradene reči, popraviti dobro ime obrekovanega, dati
odškodnino za poškodbe ... Zakaj torej sedaj cerkev noče popraviti
krivice, ki jo je storil njen klerik in izplačati odškodnine? Ali
so njene besede o zadoščevanju samo blef in zanjo kot takšno ne
veljajo? Ali se boji, da bi izplačana odškodnina za seboj potegnila
plaz podobnih odškodninskih zahtevkov? Tudi če bi jih, to ni
pomembno, saj cerkev sama pravi, da je potrebno krivice popraviti,
razen tega pa pravi, da je spolnih zlorab v cerkvi zelo malo. Če jih
je malo, potem tudi denarja za odškodnine ne bo šlo veliko. Ali je
razlog za izmikanje plačilu odškodnine zato kje drugje? Ali nima
denarja za izplačilo odškodnin? Temu bi bilo težko verjeti, saj je
izjemno bogata. V svetu se njeno premoženje ocenjuje na več 1000
milijard evrov, tudi v Sloveniji je zelo bogata, saj je vrednost
njenega nepremičnega premoženje po uradnih državnih podatkih okoli
800 milijonov evrov, v zadnjem času pa cerkvena sfera letno dobi iz
javnih sredstev več kot 20 milijonov evrov.
Slej
ali prej bodo cerkveni pravni triki odpovedali. Škodo bo morala
povrniti. Prej ko bo to storila, bolje bo zanjo in za žrtv.
Ni komentarjev:
Objavite komentar