»Izgon«
nadškofa je v Sloveniji dvignil veliko prahu. V bran so se mu
postavili mnogi verniki, ki so v ta namen oblikovali celo posebno
pobudo na facebooku, na njegovo stran se je postavila tudi Liberalna
akademija. Ta je v svojem sporočilu za javnost med drugim zapisala,
da ima nadškof Uran kot slovenski državljan ustavno zajamčeno
pravico, da si sam izbira kraj bivanja in da ima, ne glede na to, za
kaj vse bi bil po cerkvenih predpisih odgovor, še vedno vse temeljne
človekove in državljanske pravice, to pravico pa mu Vatikan odreka.
Mnogi
menijo, podobno kot Liberalna akademija, da imajo kleriki človekove
pravice, ki jih sicer priznava ustava. To je zmota oz. samo
navidezno. »Ko
je
krščenec
postal
ud
Cerkve,
ne
pripada
več
sam
sebi,
temveč
tistemu,
ki
je
umrl
in
vstal
za
nas.
Od
tedaj
naprej
je
poklican
k
temu,
da
se
podreja
drugim,
da
jim
služi
v
občestvu
Cerkve,
da
je
cerkvenim
predstojnikom
poslušen
ter
jih
uboga
in
da
jih
upošteva
s
spoštovanjem
in
ljubeznijo.
Kakor
je
krst
za
krščenca
vir
odgovornosti
in
dolžnosti,
tako
mu
daje
tudi
pravice
v
Cerkvi
(...)«, piše
v Katekizmu katoliške Cerkve. Že krščeni laiki po cerkvenem nauku
nimajo več človekovih pravic, ki jih priznava posvetna ustava,
temveč imajo samo tiste pravice, ki jih priznava katoliška cerkev.
Seveda to velja tudi za klerike, zanje velja to še bolj »strogo«.
Predvsem zanje velja, da morajo biti poslušni cerkvenim
dostojanstvenikom, jih ubogati, upoštevati in jim služiti s
spoštovanjem. »V zavesti
svoje
odgovornosti
so
verniki
dolžni
izkazovati
krščansko
pokorščino
temu,
kar
posvečeni
pastirji,
ki
predstavljajo
Kristusa,
kot
učitelji
vere
razlagajo
ali
kot
voditelji
Cerkve
določajo,«
piše v kanonu
212 Zakonika cerkvenega
prava. Jasno je, da to še bolj velja za klerike. Vsi
verniki,
torej
tudi kleriki,
so
dolžni
na
podlagi
katoliškega
nauka
po
svoji
vesti,
da
ne
sledijo
predpisom
državnih
oblasti,
kadar
ti
nasprotujejo
tudi
naukom
evangelija in zahtevam
nravnega reda, še izhaja iz Katekizma
katoliške
Cerkve. Zadeva je torej
jasna: nadškof Uran je svoje ustavne človekove pravice predal
cerkvi in se zato nanje ne more več sklicevati (razen seveda če bi
mu jih cerkev iz taktičnih razlogov ponovno priznala). To bi lahko
naredil samo v primeru, če bi izstopil iz cerkve. Zato se boriti za
nadškofove posvetne ustavne človekove pravice pomeni boriti se za
nekaj, kar ne obstaja. Liberalna akademija, pa tudi drugi, se torej
bori za nekaj, česar ni več, bori se za nekaj, česar Uran sploh
nima več, bori se za nekaj, čemur se je nadškof sam svobodno in
prostovoljno odrekel. Velika večina ne pozna tega, kar je 18.9.1930
rekel (nezmotljivi) papež Pij XI.: »Če že obstaja totalitaren
režim – totalitaren v praksi in teoriji – je to režim Cerkve,
saj Cerkvi človek pripada na totalen način.« (Enciklopedija
Slovenije, 13. zvezek) Kje so tu pravice? Ali pa: »Boga je treba
bolj poslušati kot ljudi,« še piše v Katekizmu katoliške Cerkve.
V medijih se pojavlja tudi navedba, da je cerkev nadškofa Urana izgnala iz domovine. To ne drži. Cerkev kot domovino ne smatra Republike Slovenije, temveč cerkev kot takšno, torej sama sebe. Domovina katolikov ni npr. Slovenija, temveč cerkev. To potrjuje tudi Katekizem katoliške Cerkve, kjer je zapisano: »Kristjani prebivajo vsak v svoji domovini, vendar kot nastanjeni tujci. Izvršujejo vse dolžnosti državljanov in prenašajo vsa svoja bremena kot tujci ...«. In še enkrat katekizem: »Po krstu (...) postanemo udje Kristusa in se včlenimo v Cerkev ter postanemo deležni pri njenem poslanstvu (...). Ko je krščenec postal ud Cerkve, ne pripada več sam sebi, temveč tistemu, ki je umrl in vstal za nas.« Stvari so jasne.
Za
konec še nekaj: zakaj bi se borili za ustavne pravice nekoga, tudi
če bi jih imel, če je ta celotno svojo duhovniško, seveda tudi
škofovsko, obdobje na veliko kratil človekove pravice otrok in
odraslih. V svoji duhovniški dobi je krstil na tisoče otrok brez
njihovega privoljenja in jih s tem »prisilno vrgel« v cerkev, jim s
tem odvzel svobodo vesti, saj cerkev le-te ne priznava ter že
vnaprej določil boga otroku. Kako lahko nekdo veruje v boga, ki mu
ga določil drug, ni znano. Seveda pa s svobodo vesti, ki jo priznava
ustava, to nima nobene zveze. Jasno je, da s svobodo vesti tudi nima
nobene zveze ureditev, ki jo je podpiral »izgnani« nadškof o tem,
da iz cerkve ni celovitega izstopa, temveč samo formalen. Kako
se lahko boriš za ustavne pravice nekoga, ki je prostovoljno član
organizacije, za katero je zgodovinar Karlheinz
Deschner rekel: Na svetu ni organizacije, ki bi bila »v antiki,
vključno s srednjim in novim vekom ter posebno v 20-tem stoletju
tako obremenjena z zločini, kot krščanska cerkev, prav posebno
rimsko-katoliška cerkev«. (Kdo sedi na Petrovem stolu, 3. del)
Ni komentarjev:
Objavite komentar